Ekranų atskirta karta. Kaip išsaugoti vaikų unikalumą kasdieninėse situacijose?

Kaip išlikti savimi ir išsaugoti tvirtą vertybinį stuburą? Kaip į jaunuolio gyvenimą kelią prasiskina priklausomybės? Į šiuos ir panašius klausimus atsakymų ieškota spalio 29 dieną Kelmės „Kražantės“ progimnazijoje vykusiame prevenciniame patirtiniame renginyje „Ekranų atskirta karta. Kaip išsaugoti vaikų unikalumą kasdieninėse situacijose?“. Jis buvo skirtas Kelmės rajono ugdymo įstaigų 7-12 klasių mokiniams, tėvams, globėjams, mokytojams, pagalbos mokiniui specialistams.
Du šimtus smalsių renginio dalyvių, pradžioje susirinkusių mokyklos sporto salėje, sveikino „Kražantės“ progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Jurgita Seselskienė. Ji pasidžiaugė, kad laukti svečiai įsiklausė į organizatorių pageidavimą mokykloje avėti šlepetes ar vilnones kojines ir tai sukūrė namų jaukumo jausmą, kalbėjo apie tai, kad kuriant ryšį tarp žmonių taip pat reikia treniruočių, išmanymo ir žinių. Susipriešinimas, patyčios, nesusikalbėjimas, nesupratimas, įvairios priklausomybės – šių dienų rykštė ne tik tarp mokinių. Kalbėjo viešnios iš Kelmės rajono savivaldybės:   Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėja Ieva Lasauskienė, šio skyriaus vyriausioji specialistė Aurelija Mickūnienė ir tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorė Virginija Čerkauskienė. Jos džiaugėsi, kad mokyklose organizuojami tokie mokymai, kad dėmesys atkreipiamas ne vien tik į akademinius pasiekimus, bet ir į emocinius dalykus.
Toliau buvo pristatyta VšĮ „Bundam“ jungtinė mentorių grupė ir renginio dalyviai dirbo atskirose grupėse – mokytojų, tėvų, pagalbos mokiniui specialistų, 7–8, 9–10, 11–12 klasių mokinių. Tris valandas vyko diskusijos, mokymai, kurių žinias ir įgūdžius galima naudoti kasdienybėje stiprinant tarpusavio ryšį ir sveikos atmosferos mokykloje kūrime bei atitolinant arba išvengiant įvairių priklausomybių. Lektoriai siekė padėti mokiniams ugdyti savo įpročių suvokimą ir stipresnį atsparumą priklausomybėms, galimybę patirti, kad net ir suklydęs kiekvienas yra vertas palaikymo, lavinti gebėjimus kurti ir palaikyti nuoširdžius, sveikus draugystės santykius; patarti tėvams ir suteikti žinių apie priklausomybių požymius ir vaikų elgesio pokyčius, pagilinti įgūdžius, kaip efektyviau bendrauti su vaikais priklausomybių temomis padedant jiems išlaikyti savitumą, padovanoti įrankius, padedančius sukurti motyvuojantį pokalbį su vaiku ir auginti atvirumo šeimoje kultūrą. Taip pat buvo siekiama  padrąsinti mokytojus kurti emociškai saugią klasės aplinką, taikyti praktinius metodus, padedančius užtikrinti mokinių socialinę ir emocinę sveikatą, skatinti mokinių, tėvų ir mokytojų bendradarbiavimą kuriant rytojų be priklausomybių.
Grįžus į bendrą erdvę renginio pabaigoje grupelėse buvo pasidalinta idėjomis, mintimis. „Kražantės“ progimnazijos direktoriuas pavaduotoja ugdymui Regina Dovidaitienė pabrėžė, kad daug kas priklauso nuo mūsų, suaugusiųjų, kad nuolat turime ieškoti būdų, jog tausotume  vaikų unikalumą, emocinę sveikatą, ugdytume atsparumą įvairioms priklausomybėms. Rytojus be priklausomybių – mūsų visų rankose. Ji padėkojo iš įvairių Lietuvos kampelių atvykusiai VšĮ „Bundam“ jungtinei mentorių grupei, taip pat šio projekto koordinatorei Astai Trijonienei, „Kražantės“ progimnazijos socialinei pedagogei.
Renginį organizavo Kelmės „Kražantės“ progimnazija, Kelmės švietimo pagalbos tarnyba, o finansavo Kelmės rajono savivaldybė. Sulaukta dalyvių iš Kelmės r. Užvenčio Šatrijos Raganos, Kražių Žygimanto Liauksmino, Pakražančio, Tytuvėnų, Kelmės Jono Graičiūno gimnazijų, Kelmės „Aukuro“ pagrindinės mokyklos, „Kražantės“ progimnazijos ir jos Liolių bei Elvyravos skyrių, Kelmės Švietimo pagalbos tarnybos.

Alma Paulauskienė

  • Pilietiskumo mokykla
  • bmt
  • dienynas
  • duomenu-apsauga
  • eduka
  • erasmus
  • etwinning
  • lt-ateitis
  • mukis
  • nsa
  • olweus
  • tinklas