Rudeninė patyriminė-projektinė diena „Kražantės“ progimnazijoje

       Kelmės „Kražantės“ progimnazijoje vedamos patyriminės-projektinės dienos. Jų metu pamokas netradicinėse erdvėse vykdo kelių dalykų mokytojai. Mokiniai susipažįsta su Kelmės miestu ir rajonu, aplanko kaimyninius rajonus, dalyvauja edukacinėse veiklose. Rudeninėje patyriminėje-projektinėje dienoje dalyvavo visų klasių mokiniai.
         Pirmokai ir antrokai (mokytojos H. L. Markulė, M. Bagdonavičienė, G. Somaitė)  lankėsi parke ir gilino žinias apie medžius, žaidė liaudies žaidimus su O. Gerbeniu, dalyvavo edukacijoje „Piemenėlių žaidimai“, kepė sausainius su I. Arlauskiene. Rinko gamtinę medžiagą, iš jos gamino meniškus darbelius.
       2b klasės mokiniai su mokytoja L. Šimkevičiene ir 1c klasė su S. Andruliene bei E. Tamašauskiene ir sveikatos priežiūros specialiste L. Andrijauskiene lankėsi Kelmės sporto centre. Krepšinio treneris M. Krauza  ir L. Balsytė supažindino su centre vykstančiomis treniruotėmis, sporto šakomis, vaikai  išbandė įvairias sportines veiklas, įvyko kvadrato varžybos.                            
       3a ir 4a, 4b klasės mokiniai ir mokytojos J. Akstinienė bei L. Armoniene, L. Antanaitienė dalyvavo patyriminėje- projektinėje veikloje Jautmalkėje. Susipažino su piemenukų darbu, žaidimais. Kepė piemenėlių duonelę. Stebėjo apylinkes iš apžvalgos bokšto. 4b vaikai patraukė į 4 km. pažintinį žygį iš Jautmalkės į Kurtuvėnus. Žygio metu mokiniai klausėsi Gamtos mokyklos programų vadovo Aldo Jaco įdomių pasakojimų apie Kurtuvėnų regioninio parko kraštovaizdį, stebėjo augalus, ieškojo gyvūnų pėdsakų, neįprastų įspaudų akmenyse.
         Kurtuvėnų regioniniame parke  „Laimės pasagos“ ieškojo 3b ir 3c klasių mokiniai (mokytojos O. Rimkutė, D. Dapnienė). Trečiokėliai susipažino su žirgais, mokėsi jodinėti.
           5a kl. mokiniai kartu su anglų k. mokytojomis L. Dockevičiūte ir A. Labanauskaite bei fizinio ugdymo mokytoju G. Strelkauskiu  apkeliavo Kelmės miesto „gyvą“ galeriją. Mokiniai pasigrožėjo spalvotais, įdomiais, ryškiais bei paslaptingais žymių Lietuvių bei pasaulio dailininkų paveikslais. Užduotis buvo išsirinkti vieną, kuris labiausiai patraukė akį, ir jį aprašyti 2-3 sakiniais angliškai. 5b klasės projektinė-patyriminė veikla buvoTytuvėnų regioniniame parke: gamtos pamoka vyko Miško muziejuje, istorijos –  ant Bridvaišio piliakalnio, fizinio lavinimo – Tytuvėnų parke. 
         6b klasės ( mokytojos A. Stulpinienė ir A. Ralovecienė) lankėsi Tauragėje. Šeštokai plaukiojo baseine, poilsiavo prie Jūros upės, apžiūrėjo Tauragės pilį, o kitos šeštos klasės mokiniai (I.Sabaitytė, I. Sutkienė) aptarė  „Žemės meną ir žmogaus emocijas“.
         7a klasės mokiniai ir mokytojos N. Šaltmerienė, D. Eitmantienė savo dieną skyrė Tytuvėnams ,,Gamtinis, istorinis, kultūrinis Tytuvėnų kraštovaizdžio pažinimas‘‘. Mokiniai vyko į Akmenų rūžą ir įtvirtino turimas istorijos ir geografijos žinias apie ledynmečio poveikį krašto reljefui, Tytuvėnų regioninio parko teritorijoje dalyvavo edukacinės programos žaidime ,,Aktyvus protas“, lankėsi Tytuvėnų Švč. Mergelės Marijos Angelų karalienės bažnyčios ir bernardinų vienuolyno ansamblio teritorijoje, iš apžvalgos bokšto grožėjosi paskutinės rugsėjo mėnesio dienos gamtos vaizdais. 7b domėjosi  „Augalais buityje ir liaudies mene“ (I. Kasparavičienė ir I.  Sejūnienė). Mokiniai ragavo sumuštinius su pačių išaugintomis žolelėmis ir daržovėmis bei sužinojo, kokie augalai minimi Vėlinių dainose.
      8a klasės mokiniai su auklėtoja N. Vengeliene ir anglų kalbos mokytoja N. Bielskiene vykdė projektą „Kelmė-mano miestas“. Mokiniai žiūrėjo ir aptarė trumpą video medžiagą lietuvių ir anglų kalbomis apie Kelmės kraštą. Po to atliko užduotis anglų ir vokiečių kalbomis tema „Vietovės mieste“. Tada kartu su Kelmės krašto muziejaus gide aplankė žymiausius architektūros bei meno paminklus, susipažino su jų istorija.        

  8b klasė dirbo su fizikos ir lietuvių k. mokytojomis  V. Šniaukštiene ir A. Paulauskiene. Mokiniai sužinojo, kaip taisyklingai rašyti automobilių pavadinimus, analizavo publicistinio ir administracinio stiliaus tekstus (kelių eismo taisyklės, straipsniai apie autoįvykius), lankėsi V. Sejūno vairavimo mokykloje, domėjosi pėsčiųjų pareigomis bei vairavimo pažymėjimų įgijimu. Taip pat susipažinta su automobilių raidos istorija, greičio rekordais. Vaikai tyrė automobiliukų judėjimo greičius, riedėjimo laiką ir kt. O vėliau naktis mokykloje, žaidimai, pica, bendravimas, linksmybės ir Kelmės baikerių apsilankymas!
       Nuostabią rudens dieną vykusios įdomios veiklos, naujos žinios, praktinis jų įgyvendinimas ir pristatymas plečia akiratį, skatina bendradarbiauti, moko tyrinėti, pažinti ir atsakingai reikšti savo nuomonę.

  • bmt
  • dienynas
  • duomenu-apsauga
  • eduka
  • erasmus
  • etwinning
  • lt-ateitis
  • mukis
  • nsa
  • olweus
  • tinklas